Ramowy zakres zadań działu:
- bieżąca weryfikacja obowiązujących aktów prawnych w zakresie nauki i szkolnictwa wyższego, komunikatów i zarządzeń Rektora i Dziekana Wydziału,
- współpraca z jednostkami wspomagającymi kształcenie w zakresie dydaktyki,
- gospodarka drukami ścisłego zarachowania związanego z tokiem studiów (legitymacje, hologramy, dyplomy ukończenia studiów, legitymacje instruktorskie, dyplomy trenerskie),
- prowadzenie centralnego rejestru studentek/ów (album studenta) i absolwentek/ów (księga dyplomów),
- prowadzenie centralnego rejestru wydawanych dyplomów trenerskich, legitymacji instruktorskich,
- obsługa absolwentów: m.in. sporządzanie duplikatów dyplomów i suplementów ukończenia studiów, dyplomów trenerskich oraz legitymacji instruktorskich, wystawianie wypisów z toku studiów,
- przygotowywanie decyzji dot. tworzenia, przekształcania, łączenia i wygaszania kierunków studiów; koordynacja przygotowywania wniosków do ministra o pozwolenie na utworzenie studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu,
- prowadzenie ewidencji kierunków studiów i rejestru specjalności prowadzonych w AWFiS,
- obsługa systemów BAZUS i IRK,
- opracowywanie i kontrola przepisów rekrutacyjnych dla kandydatek/ów (z Polski oraz cudzoziemek/ców) na studia,
- organizacja i obsługa procesu rekrutacji na studia, obsługa spraw kandydatek/ów na studia, diagnozowanie, monitorowanie i raportowanie procesu rekrutacji,
- organizowanie, koordynowanie oraz udział w pracach Uczelnianych Komisji Rekrutacyjnych,
- raportowanie i rejestrowanie danych w systemie POL-on zgodnie z wytycznymi MNiSW w zakresie działalności Działu Kształcenia,
- przyjmowanie dokumentów do przeprowadzenia procedury potwierdzania efektów uczenia się i przekazywane ich na Wydział,
- administrowanie systemu POL-on w zakresie Jednolitego Systemu Antyplagiatowego (JSA) oraz ORPPD,
- obsługa administracyjna posiedzeń Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia,
- przeprowadzanie badań ankietowych wśród studentek/ów, doktorantów i nauczycieli akademickich dotyczących jakości kształcenia w AWFiS,
- prowadzenie ewidencji wojskowej studentów oraz współpraca z wojskowymi Komendami Uzupełnień,
- obsługa finansowa studentek/ów oraz sporządzanie raportów dla Działu finansowo-księgowego.